گردشگری سلامت چیست ؟ و آشنایی با انواع آن
نوشته شده توسط : گردشگری سلامت

گردشگری سلامت و سلامتی چیست؟

گردشگری بهداشت و سلامتی به منظور دریافت خدمات پزشکی یا سلامتی به شهر دیگری سفر می کند. به دو دسته تقسیم می شود:

جهانگردی بهداشتی: مسافرت برای دریافت معالجه پزشکی در موسسات تخصصی به طور مشترک با برنامه های گردشگری.
توریسم سلامتی: افراد سالم که برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود از طریق دریافت خدمات خاص در موسسات تخصصی به شهرهای دیگر سفر می کنند.

اهمیت گردشگری بهداشت و سلامتی برای مؤسسات پزشکی:
 
گردشگری سلامت و سلامتی برای مؤسسات پزشکی مزایای بسیاری دارد.

بسیاری از امکانات پزشکی خدمات پزشکی با کیفیت بالایی ارائه می دهند ، اما از ظرفیت اضافی استفاده نشده استفاده می کنند. این موسسات به دنبال راه هایی برای بهره برداری از آن هستند که با جذب سایر مشتریان از خارج از شهر ، خواه از شهرهای دیگر پادشاهی یا از کشورهای دیگر.
دسترسی به بازارهای جدید با هزینه کمتری: اپراتورهای تور می توانند در مناطق و شهرهایی که امکان دسترسی به مراکز درمانی را با هزینه کمتری ندارند برای یک دوره طولانی به تسهیلات درمانی و سلامت بپردازند. این می تواند مشتری های بیشتری را برای این نصب ها فراهم کند.
امکان کنترل تقاضا برای خدمات: انعطاف پذیری در برنامه های گردشگری سلامت و سلامتی می تواند بازاریابی را با توجه به ظرفیت موجود در خدمات تسهیلات تقویت یا کاهش دهد.
دسترسی به مشتریانی که توانایی مالی بیشتری دارند و یا تمایل به صرف خدمات اضافی دارند: برنامه های گردشگری سلامتی و سلامتی که می توانند آرامش خاطر را فراهم کنند ، برای بسیاری از کسانی که مایل به دریافت آنها و پرداخت هزینه های ارائه شده از خدمات هستند ، می تواند جذاب باشد.
بیمار روی معالجه و خدمات پزشکی تمرکز خواهد کرد ، در حالی که طرف مقابل نیازهای خود مانند حمل و نقل ، اسکان و برنامه های مرتبط را مراقبت می کند ، که در عوض میل بیمار را به دریافت خدمات توریستی اضافی افزایش می دهد.
برنامه های گردشگری بهداشت و درمان و سلامتی ، موارد پزشکی را از خارج از محیط تأسیس می کند که از تعامل با شرایط جدید پزشکی پشتیبانی می کند که می تواند باعث افزایش تخصص کارکنان پزشکی شود.
تأسیسات پزشکی بر کارهای اساسی خود متمرکز خواهد بود ، در حالی که طرف مقابل - اپراتور تور - از کارهای اضافی مراقبت می کند.

سفر به سلامتی و سلامتی یکی از مهمترین الگوهای گردشگری بازده اقتصادی است که توسط صنعت گردشگری ، مقصد گردشگری و بخش بهداشت ایجاد می شود. با رنسانس اقتصادی پادشاهی و پیشرفت های چشمگیر در زمینه پزشکی ، الگوی گردشگری سلامتی و سلامتی به الگوی گردشگری و توسعه در پادشاهی تبدیل شده است که به کمک آن چه از نظر طبیعی و چه از طرف دولت و بخش خصوصی ایجاد می شود. کمیته تحت هدایت شاهزاده والا سلطان بن سلمان بن سلمان بن عبدالعزیز ، رئیس جمهور SCTH ، توجه ویژه ای به توسعه گردشگری بهداشت و سلامتی از طریق چندین مرحله با همکاری با شرکای بخش های دولتی و خصوصی برای تأمین صحیح داشته است. محصولات و خدمات و برنامه های خود را توسعه داده و توسعه دهید. SCTH مشخصات ، استانداردها و رویه های مربوط به برنامه های گردشگری بهداشت و سلامتی را در بیمارستان ها ، مراکز درمانی و اقامتگاه های درمانی در محل های اقامتی ایجاد کرده است و در این برنامه با ارزش گردشگری نقش دارد

طبق یک مطالعه جامع توسط iGATE Research ، یک شرکت تحقیقات و مشاوره بازار مستقر در هند ، آسیا همچنان مقصد برتر در سفرهای پزشکی است.

روابط عمومی پزشکی آسیا نسبت به سایر مقاصد پزشکی اقدامات و مراقبت های پزشکی بیشتر و بهتری را ارائه می دهد.

چندین بیمارستان در آسیا چنان اعتبارات برجسته ای را برای خود رقم زده اند که گردشگری پزشکی به یک سرمایه گذار مهم تبدیل شده است. به عنوان مثال ، در سنگاپور و تایلند ، آژانس های دولتی برای کمک به بازاریابی تخصص های خود در سطح جهان راه اندازی شده اند.

دولت هند بسیاری از محدودیت های ویزا را برداشته و یک برنامه ورود ویزا را برای گردشگران پزشکی از کشورهای منتخب معرفی کرده است. این امر به اتباع خارجی اجازه می دهد به دلایل پزشکی 30 روز در هند بمانند و حتی بسته به شرایط درمانی می توانند ویزا را تا یک سال دریافت کنند.

آژانس های مسافرتی ویژه پزشکی در سراسر جهان به وجود آمده اند و بیمارستانهای برتر آسیا بطور معمول دارای میز و خدمات "بین المللی" ویژه ای برای کمک به بیماران خارج از کشور از هرگونه ملاقات پزشکان گرفته تا محل اسکان هستند.

پیش بینی می شود که بازار گردشگری پزشکی آسیا با نرخ رشد سالانه مرکب دو رقمی در طی سال های 2015-20 رشد کند.

تایلند بیشترین سهم بازار را در بازار گردشگری پزشکی آسیا دارد. آن را هند و سنگاپور دنبال می کنند.

کره جنوبی در سال 2014 در رده چهارم ایستاد و احتمالاً تا سال 2020 بیش از دو برابر سهم بازار خود را در اختیار خواهد داشت ، در حالی که مالزی با پنج مقصد برتر جهانگردی پزشکی در آسیا به دور است.

  جهانگردی سلامت ایران

شهرت خوب ایران در دنیای پزشکی باعث شده است تا وزارت بهداشت بیمارستانهایی را که قادر به تأمین نیازهای گردشگران بین المللی بهداشت هستند شناسایی و تجهیز کند.

علاوه بر مراقبت های پزشکی برتر ، مقرون به صرفه بودن خدمات درمانی در ایران به عنوان یکی از مهمترین نقاط فروش مورد بررسی قرار می گیرد.

برای جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداری ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران فقط به آژانسهای مسافرتی که توسط شورای رهبری گردشگری سلامت تأیید شده اند می توانند خدمات گردشگری بهداشتی ارائه دهند.

بيمارستان ها نيز بر اساس كيفيت خدمات ارائه شده در تخصص هاي مختلف رتبه بندي مي شوند و افراد مطابق با استانداردها به فهرستي كه توسط وزارتخانه تهيه مي شود اضافه مي شوند. آژانس های مسافرتی دارای مجوز به این لیست دسترسی پیدا می کنند ، و پیدا کردن بیمارستان هایی که دارای خدمات با کیفیت عالی و متناسب با نیازهای پزشکی هستند ، برای توریست های بهداشتی آسان تر خواهد بود.

به گفته مقامات وزارت بهداشت ، تسهیل صدور "ویزاهای بهداشتی" در اولویت است.

زحمت اخذ ویزا و انجام تشریفات معمول خنثی است ، بنابراین تسهیل سفر به ایران برای کسانی که به دنبال مراقبت پزشکی هستند می تواند تعداد گردشگران را افزایش دهد. وزارت امور خارجه همچنین آمادگی خود را برای سهولت مقررات ویزا برای تقویت گردشگری سلامت اعلام کرده است. در سال 2004 ، تقریباً 12000 نفر برای دریافت خدمات پزشکی به ایران سفر كردند و تعداد آنها در سال 2005 به 17000 نفر رسید. با این وجود ، تعداد بازدیدكنندگان در سالهای بعد به دلیل نداشتن اطلاعات موثق ناشناخته است.





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: